✔ Betrouwbaar ✔ Flexibel ✔ Persoonlijk

Van de 30665 klantreacties is  95% tevreden over Stam!

Veelgestelde vragen

  • Wat als ik in werkelijkheid een afwijkend aantal kilometers per jaar rijd ?
  • Wie mogen er in de lease-auto rijden?
  • Blijft de leaseprijs de gehele contractperiode gelijk?
  • Hoe verlopen de betalingen?
  • Kan ik de overeenkomst eerder beëindigen?
  • Ik heb een borg gestort; wanneer ontvang ik deze weer retour?
  • Wat moet ik doen bij een stranding (technisch of bij schade)?
  • Vallen alle onderhoudskosten, technische reparatiekosten en schadekosten onder de lease-overeenkomst?
  • Welke kosten vallen nimmer onder de lease-overeenkomst?
  • Hoe werkt het gebruik van winterbanden?
  • Waar kan ik terecht voor onderhoud en reparatie van de auto?
  • Waar en waarvoor ben ik verzekerd?
  • Wanneer heb ik een eigen risico?
  • Wat is het verschil tussen het “standaard eigen risico" en de optie “gestaffeld eigen risico"?
  • Ontvang ik bij beëindiging van de lease-overeenkomst een schade(vrij)verklaring ?
  • Waar kan ik terecht voor schadereparatie aan de auto?
  • Heb ik recht op vervangend vervoer?
  • Wat is een vervangend vervoer "klasse"?
  • Wat moet ik doen als ik vragen heb, advies wil of overleg wil plegen?
  • Wat als ik in werkelijkheid een afwijkend aantal kilometers per jaar rijd ?
  • Wie mogen er in de lease-auto rijden?
  • Blijft de leaseprijs de gehele contractperiode gelijk?
  • Hoe verlopen de betalingen?
  • Kan ik de overeenkomst eerder beëindigen?
  • Ik heb een borg gestort; wanneer ontvang ik deze weer retour?
  • Wat moet ik doen bij een stranding (technisch of bij schade)?
  • Vallen alle onderhoudskosten, technische reparatiekosten en schadekosten onder de lease-overeenkomst?
  • Welke kosten vallen nimmer onder de lease-overeenkomst?
  • Hoe werkt het gebruik van winterbanden?
  • Waar kan ik terecht voor onderhoud en reparatie van de auto?
  • Waar en waarvoor ben ik verzekerd?
  • Wanneer heb ik een eigen risico?

    U heeft alléén te maken met een eigen risico indien u schade heeft aan uw lease-auto die niet verhaalbaar is op een tegenpartij of indien u schuldschade heeft veroorzaakt bij derden. Is de schade wel verhaalbaar op de tegenpartij, dan heeft u dus géén eigen risico. De hoogte van uw eigen risico staat vermeld op de lease-overeenkomst.

  • Wat is het verschil tussen het "standaard eigen risico" en de optie "gestaffeld eigen risico"?

    Als u te maken krijgt met een eigen risico hangt het te betalen bedrag af van hetgeen u gekozen heeft. Uw keuze staat vermeld op uw lease-overeenkomst. Standaard geldt per eigen risico een gelijkblijvend vast bedrag. Heeft u echter gekozen voor een gestaffeld eigen risico, dan geldt gedurende de contractduur van uw overeenkomst een oplopend eigen risicobedrag. Voor het eerste eigen risico binnen de gebruiksperiode betaalt u het laagst genoemde bedrag, vervolgens voor het tweede eigen risico het hogere bedrag en voor het derde eigen risico en daarna geldt het hoogst genoemde bedrag.

  • Ontvang ik bij beëindiging van de lease-overeenkomst een schade(vrij)verklaring ?
  • Waar kan ik terecht voor schadereparatie aan de auto?
  • Heb ik recht op vervangend vervoer?
  • Wat is een vervangend vervoer "klasse"?
  • Wat moet ik doen bij een stranding (technisch of bij schade)?
  • Vallen alle onderhoudskosten, technische reparatiekosten en schadekosten onder de lease-overeenkomst?
  • Welke kosten vallen nimmer onder de lease-overeenkomst?
  • Hoe werkt het gebruik van winterbanden?
  • Waar kan ik terecht voor onderhoud en reparatie van de auto?
  • Waar en waarvoor ben ik verzekerd?
  • Wanneer heb ik een eigen risico?
  • Wat is het verschil tussen het “standaard eigen risico" en de optie “gestaffeld eigen risico"?
  • Ontvang ik bij beëindiging van de lease-overeenkomst een schade(vrij)verklaring ?
  • Waar kan ik terecht voor schadereparatie aan de auto?

    Voor het repareren van schade aan uw auto kunt u terecht bij ieder Stam schade-herstelbedrijf dan wel Stam dealerbedrijf. Het Stam schadeherstelbedrijf en Stam Lease hebben vervolgens afstemming met elkaar over de reparatie, zodat u daar geen omkijken naar heeft. Gezien de hoeveelheid vestigingen en de regionale spreiding is er altijd wel een Stam vestiging bij u in de buurt. Mocht dat niet het geval zijn, dan kunt u gebruik maken van onze haal & brengservice. U kunt de vestigingen terugvinden op www.stam.nl of in het berijdersboekje welke u in de auto vindt.

  • Heb ik recht op vervangend vervoer?
  • Wat is een vervangend vervoer "klasse"?
  • Wat moet ik doen als ik vragen heb, advies wil of overleg wil plegen?
Close