Nieuwe Renault Espace

Persbericht 10 april 2020

De nieuwe Renault Espace: meer verfijning en intelligente technologie

Met meer dan 1,3 miljoen verkochte exemplaren sinds 1984 is de Renault Espace uitgegroeid tot een icoon. Het model vervult een voortrekkersrol en vindt zichzelf steeds opnieuw uit. Ook de vijfde generatie: een topklasse crossover met een gedurfd ontwerp.  Vooral bij de uitvoering INITIALE PARIS komt het karakter van de Espace volledig tot uiting. Deze uitvoering is voorzien van het beste dat Renault te bieden heeft en biedt passagiers topklasse interieurambiance en een zintuiglijke ervaring die aanraking, gehoor, reuk en rijgevoel omvat.

Voor nog meer veiligheid op de weg is de Espace uitgerust met nieuwe rijhulptechnologie onder de noemer EASY DRIVE, waaronder grootlichtassistent met adaptieve LED MATRIX VISION – een primeur voor Renault – en Highway & Traffic Jam Companion. Laatstgenoemde technologie markeert een belangrijke stap in de ontwikkeling van autonome voertuigen, voor optimaal comfort en rust achter het stuur. De nieuwe Espace is ook voorzien van het Renault EASY CONNECT systeem voor een nieuwe ervaring op het gebied van connectiviteit. Het omvat het Renault EASY LINK navigatie- en multimediasysteem met 9,3-inch touchscreen en een digitaal 10,2-inch TFT-cluster voor de bestuurder.

Met de instellingen van Multi-SENSE kunnen de rijeigenschappen van de Espace naar wens worden aangepast. Het 4CONTROL-onderstel met vierwielbesturing in combinatie Electronic Damper Control staat garant voor comfortabel en responsief rijgedrag. De nieuwe Espace kwalificeert zich meer dan ooit als topmodel in het aanbod van Renault, samen met de Koleos, de Talisman en de Talisman Estate. De nieuwe Espace is vanaf de lente 2020 bij de Renault dealer te bezichtigen. Prijzen volgen in een later stadium.

Sinds 2015 neemt de INITIALE PARIS ruim 60% van de verkoop van de Espace voor zijn rekening, waarmee het succes van zijn herpositionering als topklasse crossover wordt bevestigd. Klanten zullen het vernieuwde ontwerp en de uitbreidingen op het gebied van technologie zeker waarderen, terwijl het kenmerkende comfort en ruimteaanbod van de Espace niet in de weg staan. Het model is al 35 jaar een succes en benadert meer dan ooit het comfort van businessclass.” Valérie Candeiller, Marketing Directeur Upper cars

 Exterieurdesign

 Assertievere uitstraling

Het design is een van de belangrijkste koopargumenten bij de Espace. Het crossover-design voldoet aan de hoogste eisen, terwijl esthetische veranderingen zorgen voor een hoogwaardiger en assertievere uitstraling.

Scherpe blik
De adaptieve LED MATRIX VISION koplampen geven de Espace een scherpe blik, mede dankzij de C-vormige lichtsignatuur die we terugzien bij alle modellen van Renault. Als de bestuurder de auto nadert, geeft de auto een lichtsignaal als welkom.

Vernieuwde voorzijde
De nieuwe Espace is te herkennen aan het nieuw ontworpen front met gewijzigde bumper en de ondergrille met nieuw chroomwerk. Laatstgenoemde wordt een herkenbaar element van alle topmodellen van Renault. Bij de topuitvoering prijkt het INITIALE PARIS logo op de grille.

Gewijzigde achterbumper
Ook aan de achterzijde wordt de Espace gekenmerkt door een nieuw ontworpen bumper met een skidplate en twee ovale uitlaatpijpen waarmee de stoere crossover-look wordt versterkt. De signatuur van de LED-achterlichten is eveneens vernieuwd.

Nieuwe Rouge Millésime carrosseriekleur
De Espace INITIALE PARIS is leverbaar in de exclusieve carrosseriekleur Noir Améthyste, die aan deze uitvoering is voorbehouden. Nieuw in het aanbod en beschikbaar op alle uitvoeringen is de dieprode kleur Rouge Millésime waarbij de carrosserielijnen van de Espace nog meer spelen met het licht.

Nieuwe wielen
Het aanbod lichtmetalen wielen is uitgebreid met nieuwe wieldesigns, inclusief nieuw ontworpen 20-inch wielen exclusief voor de INITIALE PARIS.

OFFERTE AANVRAGEN

Interieurdesign

Verfijning en technologie
Met extra verfijning door gebruikte materialen, ergonomische verbeteringen en nieuwe technologie biedt de Espace een topklasse interieurambiance, vooral in de INITIALE PARIS.

INITIALE PARIS: de Espace op z’n mooist
De stoelen in de Espace INITIALE PARIS zijn bekleed met hoogwaardig Nappa-leder in de kleur Noir Titanium of Gris Sable. De gekozen kleur wordt ook gebruikt voor de deurpanelen. De topkwaliteit bekledingsstoffen zijn zorgvuldig afgewerkt en verfraaid met dubbel stikwerk, waarmee tevens de diepte van de stoelen optisch wordt versterkt. Bovendien profiteren de bestuurder en de voorste passagier van 10-voudig elektrisch verstelbare, verwarmbare én geventileerde stoelen inclusief massagefunctie. De Relax-hoofdsteunen bieden betere ondersteuning. De gelamineerde zijruiten zorgen voor optimaal akoestisch comfort. Verder komen INITIALE PARIS markeringen terug op het stuurwiel, de stoelen, dorpels en vloermatten. Ook de andere uitvoeringen van de Espace zijn voorzien van nieuwe bekledingsstoffen. Er is keuze uit stoffen bekleding, een combinatie van stof en leder en Riviera-leder.

Vernieuwde middenconsole
De vernieuwde middenconsole oogt stijlvoller en biedt meer gebruiksgemak dankzij de nieuwe, afsluitbare opbergruimte met bekerhouders, twee usb-poorten en een aux-aansluiting rechts van de transmissiehendel. Dankzij de elektronisch aangestuurde ‘e-shifter’ transmissiehendel zonder mechanische verbinding is onder de middenconsole ruimte voor een draadloze inductielader voor smartphones.

De middenconsole brengt alle essentiële bedieningselementen binnen handbereik, van de bedieningsknop van het Renault EASY LINK navigatie- en multimediasysteem tot de sneltoets van Multi-SENSE, elektrische handrem en nieuwe Auto-Hold functie die zorgt dat de auto niet wegrolt bij uitgeschakelde parkeerrem. Voor verbeterde ergonomie bevatten de draaiknoppen van de ventilatiebediening nu een display voor het instellen van de temperatuur.

Renault EASY LINK
De nieuwe Espace is uitgerust met het Renault EASY CONNECT ecosysteem, waarbij een reeks smartphone-apps (waaronder MyRenault), het Renault EASY LINK multimediasysteem en connectiviteitsdiensten zoals automatische updates en voertuigbesturing op afstand op elkaar zijn afgestemd voor een optimale mobiliteitservaring.De interface van het Renault EASY LINK navigatie- en multimediasysteem is gloednieuw en nog gebruiksvriendelijker. De lay-out is bovendien naar wens aan te passen, vergelijkbaar met die van een tablet of smartphone. Het 9,3-inch portrait touchscreen is licht gekanteld in de richting van de bestuurder. Renault EASY LINK is compatible met Apple CarPlayTM en Android AutoTM en biedt geïntegreerde navigatie met de Google-zoekfunctie, weergave van actuele brandstofprijzen en real-time verkeersinformatie.

Driver Display en head-up display
De uitvoeringen Intens en INITIALE PARIS zijn standaard uitgerust met een nieuw, 10,2-inch TFT-cluster, waarop onder meer navigatie-aanwijzingen in 3D getoond kunnen worden. De lay-out van het instrumentarium verandert op basis van de gekozen rijmodus via Multi-SENSE. Het TFT-cluster wordt aangevuld met een head-up display die relevante rij-informatie in het gezichtsveld van de bestuurder toont.

Comfort

Lounge op wielen
De nieuwe Renault Espace is als een lounge op wielen, waarin elke passagier op dezelfde wijze in de watten wordt gelegd. De auto biedt ‘businessclass’-comfort in de INITIALE PARIS, een voorbeeldig modulair ontwerp en een audiosysteem met een geluidservaring die alleen van een thuisinstallatie verwacht wordt.

Comfort op elk niveau
De Espace is leverbaar als vijf- en zevenzitter. De tweede zitrij bestaat uit drie identieke stoelen die individueel van elkaar verschuifbaar zijn. De zevenzitter heeft twee extra stoelen achterin, die in de vloer van de bagageruimte zijn weg te klappen zodat een vlakke laadvloer ontstaat. De maximale laadcapaciteit bedraagt 2.101 liter.

Functioneel
De nieuwe Espace is zo praktisch en functioneel als altijd, mede dankzij de ‘One-Touch’ functie waarmee de stoelen op de tweede en derde zitrij in een handomdraai neerklappen, afzonderlijk van elkaar of tegelijk. Dat kan via het Renault EASY LINK systeem vanaf de bestuurdersstoel met een druk op de touchscreen of vanuit de bagageruimte.

BOSE premium audio
BOSE, al meer dan tien jaar partner van Renault, heeft het premium audiosysteem van de nieuwe Espace herzien voor een betere geluidskwaliteit, ongeacht op welke stoel de passagier zit. Met twaalf krachtigere luidsprekers is het een drieweg-geluidssysteem zoals een high-end hifi-systeem voor thuis.

Er is nu een keuze uit vijf ‘akoestische omgevingen’:

  • ‘Lounge’ biedt een neutraal en gebalanceerd geluid
  • ‘Surround’ biedt een surround-geluid zoals in een bioscoop
  • ‘Studio’ biedt een kraakhelder geluid zoals in een opnamestudio
  • ‘Immersion’ biedt een levendig en ruimtelijk geluid zoals in een concertzaal
  • ‘Driver’ stuurt al het geluid in de richting van de bestuurder

Handsfree achterklep
De handsfree achterklep van de nieuwe Renault Espace biedt extra gebruiksgemak omdat die automatisch opent met behulp van aan voetbeweging onder de achterbumper of de Renault handsfree kaart.

Licht en ruimtelijk compartiment
Alle versies van de nieuwe Espace hebben een groot glazen dak met een oppervlakte van 2,8 m2. De grote hoeveelheid lichtinval versterkt het ruimtelijke gevoel in de toch al ruime Espace.

Innovatie

Een stapje voor
Het veiligheidsniveau van de Espace is naar een nog hoger niveau getild dankzij de toepassing van adaptieve LED MATRIX VISION koplampen en de Highway & Traffic Jam Companion. Laatstgenoemde technologie markeert een belangrijke stap in de ontwikkeling van autonome voertuigen (niveau 2), voor optimaal comfort en rust achter het stuur.

LED MATRIX VISION
De nieuwe Espace is uitgerust met nieuw ontwikkelde LED MATRIX VISION koplampen. Het intelligente, adaptieve verlichtingssysteem is een primeur voor Renault en biedt meer veiligheid in vergelijking met traditionele LED-systemen. LED MATRIX VISION maakt het mogelijk om met grootlicht te rijden zonder voor- en tegenliggers te verblinden. De koplampen bestaan uit meerdere LED-units, die afzonderlijk van elkaar in- of uitgeschakeld worden op basis van de situatie. Een camera aan de voorzijde identificeert tegemoetkomende voertuigen op 550 meter afstand en voorliggende voertuigen op 350 meter. Door bepaalde delen van de lichtbundel uit te schakelen, worden medeweggebruikers uit het licht gehouden, terwijl de rest optimaal verlicht blijft. De koplampen worden ook aangepast bij het inhalen van een ander voertuig.

De LED MATRIX VISION koplampen zijn verbonden met Multi-SENSE. Als de bestuurder bijvoorbeeld een sportieve rijmodus inschakelt, zorgen de adaptieve LED-koplampen voor de best mogelijke verlichting voor sportief rijden. In de Sport-modus wordt het grootlicht automatisch ingeschakeld bij snelheden vanaf 30 km/u, vergeleken met 40 km/u bij de andere rijmodi. Verder staan de koplampen garant voor een 50% krachtigere lichtbundel in vergelijking met reguliere LED-koplampen en vergroten ze het zichtbereik van 175 tot 220 meter.

Nieuwe rijhulpsystemen

Het aanbod van innovatieve technologie wordt in de nieuwe Espace uitgebreid met geavanceerde rijassistentiesystemen (ADAS) voor autonoom rijden op niveau 2.

De Highway & Traffic Jam Companion combineert adaptieve cruisecontrol (met Stop & Go) met rijstrookassistentie. Het systeem is actief bij snelheden van 0 tot 160 km/u en regelt de snelheid van de auto en de afstand tot de voorligger en houdt de auto in het midden van de rijstrook. Het systeem is bijzonder nuttig in druk verkeer, het brengt de auto automatisch tot stilstand en brengt hem ook automatisch weer in beweging als de voorligger binnen drie seconden in beweging komt. De Highway & Traffic Jam Companion.

Easy Park Assist maakt automatisch parkeren mogelijk. Het stuur wordt bediend op basis van de input van de sensors, de bestuurder hoeft alleen de pedalen en de transmissie te bedienen. Het systeem functioneert bij fileparkeren en schuin en haaks parkeren.

Rear Cross Traffic Alert waakt voor kruisend verkeer bij het achteruit wegrijden uit een parkeervak. Effectieve 180° radars kunnen ‘om het hoekje kijken’ en waarschuwen de bestuurder met geluid en beeld als een weggebruiker nadert.

Active Emergency Braking System (AEBS) detecteert nu ook voetgangers.

Lane Departure Warning waarschuwt de bestuurder met behulp van een trilling in het stuurwiel als de auto over de rijstrookmarkering dreigt te rijden, terwijl de richtingaanwijzer niet is ingeschakeld. Lane Keep Assist voert vervolgens een stuurcorrectie uit om de auto in de rijbaan te houden als de bestuurder niet reageert.

Driver Drowsiness Detection, of vermoeidheidsdetectiesysteem, herkent vermoeidheid bij de bestuurder en adviseert met behulp van akoestische en visuele waarschuwingen om pauze te nemen.

Blind Sport Warning
Blind Spot Warning gebruikt nu radar in plaats van sensoren om de afstand en de snelheid van voertuigen in de dode hoek van de bestuurder nog correcter in te schatten in alle weersomstandigheden.

Electronic Damper Control
Het 4CONTROL-onderstel van de Espace heeft Electronic Damper Control voor meer comfort en stabiliteit in elke situatie. Het systeem regelt continu – tot honderd keer per seconde – de reactie van dempers op basis van verschillende factoren, zoals wegomstandigheden, dynamische omstandigheden, stuurhandelingen en geselecteerde rijmodus. Het systeem is geoptimaliseerd voor meer efficiëntie en verbeterde carrosseriestabiliteit bij oneffenheden in het wegdek.

OFFERTE AANVRAGEN

Motoren

Hoog prestatieniveau
Renault levert de nieuwe Espace met de nieuwste benzine- en dieselmotoren. Die zijn allemaal getest volgens de WLTP-methode en bevatten de nieuwste technologie op het gebied van uitlaatgasreiniging.

TCe 225 EDC GPF
De TCe 225 EDC GPF is een 1,8-liter viercilinder benzinemotor met directe brandstofinjectie en turbotechnologie. De motor is ontwikkeld in samenwerking met Renault Sport en wordt ook geleverd in de Alpine A110. De TCe 225 is in de Espace standaard gekoppeld aan een 7-traps EDC-automaat met dubbele koppeling. In combinatie met de twin-scroll turbo en variabele kleptiming met drie posities staat deze motorisering garant voor een vermogen van 165 kW (225 pk) en een hoog koppel in een breed uitlopend toerengebied.

Blue dCi 160 EDC en Blue dCi 200 EDC
Het aanbod omvat ook twee uiterst moderne 2,0-liter dieselmotoren, die beide standaard gekoppeld zijn aan een 6-traps EDC-automaat met dubbele koppeling.

  • De Blue dCi 160 EDC levert een maximumkoppel van 360 Nm bij 1.500 t/min en biedt een uitstekende mix van prestaties, efficiency en comfort voor iedere dag.
  • De Blue dCi 200 EDC met 400 Nm koppel bij 1.750 t/min staat garant voor een felle reactie en krachtige acceleratie bij elk toerental.

Beide Blue dCi dieselmotoren zijn uitgerust met SCR- (Selective Catalytic Reduction) en AdBlue®-technologie voor het terugdringen van NOx en andere emissies. Andere innovaties verhogen de efficiency en reguleren de  CO2-uitstoot van de motoren.

✔ Betrouwbaar ✔ Flexibel ✔ Persoonlijk

Van de 30788 klantreacties is  95% tevreden over Stam!