✔ Betrouwbaar ✔ Flexibel ✔ Persoonlijk

Van de 27464 klantreacties is  95% tevreden over Stam!

De nieuwe Renault Mégane R.S.

Pure performance, voor liefhebbers van autorijden

Liefhebbers verheugden zich lange tijd op de onthulling van de derde generatie Renault Mégane R.S., die in september 2017 op de autoshow van Frankfurt (IAA) zijn wereldpremière beleefde. Het doel was om, net als bij zijn twee voorgangers, een toonaangevende ‘hot hatch’ in de high-performance-klasse van het C-segment te ontwikkelen. Om dat te bereiken, zit de Mégane R.S. boordevol expertise en passie van Renault Sport.

Met zijn sterke uitstraling en volledige focus op prestaties maakt de nieuwe Renault Mégane R.S. geen geheim van zijn sportieve inborst, waarmee hij garant staat voor maximaal rijplezier op de weg én op het circuit.

     
     

“Sinds de introductie van de eerste generatie Renault Mégane R.S. in 2003 hebben we de prestaties en het rijplezier continu weten te verbeteren, zonder concessies te doen op het gebied van praktische bruikbaarheid. De Mégane III R.S. die we in 2009 lanceerden, is echt een icoon geworden. Het was dan ook een grote uitdaging om een waardige opvolger te ontwikkelen. We zijn trots dat we een auto hebben gecreëerd die nog beter presteert in korte en lange bochten, mede dankzij de toepassing van 4CONTROL. Dit systeem verbetert zowel de wendbaarheid als de stabiliteit op hoge snelheden, op de weg en op het circuit. De Renault Mégane R.S. is ontwikkeld voor liefhebbers met een passie voor autorijden, maar zijn veelzijdigheid maakt hem ook uitermate geschikt voor dagelijks gebruik.”
Patrice Ratti – Managing Director, Renault Sport Cars

“Ik was betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe Renault Mégane R.S. in 2017 en ben trots om ambassadeur te mogen zijn. Ik kreeg de gelegenheid om de auto op verschillende circuits te testen – Monaco, Montlhéry en Spa-Francorchamps – en was onder de indruk van de nieuwe technologie. Het 4CONTROL-systeem is een lust voor iedere bestuurder doordat het zowel de wendbaarheid als de stabiliteit optimaliseert. Het is jammer dat vierwielbesturing niet is toegestaan in de Formule 1!”
Nico Hülkenberg – Renault Sport Racing Formula 1-coureur en Renault Sport Cars-ambassadeur